هماهنگی سایپا و قطعه سازان برای اجرای بسته جهش تولید /تولید 330 انواع خودرو توسط سایپا در شش ماه اول اجرای طرح
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۱۳۹۰
مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، نحوه اجرای بسته جهش تولید صنعت خودرو و قطعه سازی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مراحل پایانی می گذراند را بررسی کردند.
موضوع اصلی مورد توافق در این جلسه، وجود ظرفیت لازم برای تحقق افزایش تولید در گروه سایپا و صنایع همگن قطعه سازی کشور به شرط اجرای مفاد حمایتی بسته جهش تولید صنعت خودرو و قطعه سازی بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش سایپانیوز، در این جلسه سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به طراحی و تدوین بسته جهش تولید صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این طرح مراحل پایانی خود را سپری می کند و جلسه امروز برای اجرای آن و بررسی موانع و مشکلات احتمالی در حوزه همکاری سایپا و قطعه سازان کشور برگزار شده است.
سلیمانی در تشریح اهداف تعیین شده در بسته جهش تولید صنعت خودرو اظهار کرد: در این طرح، تولید 330 هزار دستگاه انواع خودرو برای گروه خودروسازی سایپا در شش ماه نخست اجرای طرح و افزایش ده درصدی در شش ماه دوم پس از آن هدفگذاری شده است.
وی افزود: ناگفته پیداست که این هدفگذاری در تولید، لزوما با همراهی و همکاری قطعه سازان کشور محقق می شود، به همین منظور، جلسه امروز تشکیل شده تا با مشارکت کامل هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی، راه های افزایش تولید بررسی شود.
در ادامه جلسه محمدرضا نجفی منش، رئیس، آرش محبی نژاد، دبیر و سایر اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی، مشکلات موجود در فضای کسب و کار صنعت قطعه سازی و پیشنهادهایی برای رفع آنها را مطرح کردند.
براساس موضوعات مطرح شده، تامین نقدینگی لازم برای افزایش تولید، تعدیل قیمت و اصلاح قراردادهای ساخت قطعات، تخصیص ارز و عدم همکاری بانک مرکزی در این زمینه و موضوع استفاده از سیستم مچینگ برای تامین فولاد مورد نیاز قطعه سازان، چهار مانع اصلی در تحقق افزایش و جهش تولید صنعت قطعه سازی کشور عنوان شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیرامون مسائل و مشکلات اعلام شده، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به هر یک از خودروسازان کشور هنوز اجرائی نشده که در صورت دریافت تسهیلات، گروه خودروسازی سایپا آن را به طور کامل به قطعه سازان پرداخت خواهد کرد تا بخشی از مشکل تامین نقدینگی حل شود.
سلیمانی ادامه داد: علاوه بر پرداخت این تسهیلات، نحوه قیمت گذاری محصولات و شیوه های مختلف تامین منابع مالی در دستور کار قرار دارد که باعث می شود در آینده نیز پرداخت مطالبات قطعه سازان نظم بهتری پیدا کرده و مشکلی از این جهت ایجاد نشود.
وی افزود: در بحث تعدیل قیمت و اصلاح قراردادهای قطعه سازان نیز مشکلی وجود ندارد و مدیران عامل شرکت های سازه گستر و مگاموتور که در جلسه نیز حضور دارند، تمهیدات لازم برای تحقق این خواسته زنجیره تامین را در نظر خواهند گرفت.
مدیرعامل سایپا در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز بخش تولید کشور اظهار کرد: با همکاری مشترک وزارت صمت، خودروسازان و انجمن صنایع همگن قطعه سازی، امکان استفاده قطعه سازان از این اقدام وزارت صمت نیز فراهم می شود که تا اندازه زیادی می تواند به رفع مشکل زنجیره تامین خودروسازی در این بخش کمک کند.
سلیمانی در خصوص تامین مواد اولیه صنعت قطعه از طرق سیستم مچینگ نیز گفت: این موضوع را مطرح و پیگیری خواهیم کرد تا علاوه بر دو خودروساز کشور، فعالان صنعت قطعه نیز امکان استفاده مجدد از این سیستم را داشته باشند.
در این جلسه با پیشنهاد رئیس انجمن صنایع همگن و موافقت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مقرر شد در پرداخت مطالبات قطعه سازان توجه ویژه ای به قطعه سازان کوچک تر که در شرایط فعلی آسیب پذیرتر هستند، صورت گیرد. همچنین موضوع چک های تضامنی قطعه سازان نزد گروه خودروسازی سایپا نیز مطرح شد که با دستور مهندس سلیمانی، مقرر شد شرکت های سازه گستر و مگاموتور این مشکل را به صورت کامل رفع کنند.
لینک کوتاه: asriran.com/003ArKمنبع: عصر ایران
کلیدواژه: سایپا خودرو انجمن صنایع همگن قطعه سازی گروه خودروسازی سایپا افزایش تولید قطعه سازان صنعت قطعه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
آرین طاهری بازیساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگوهنر اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب میشود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازیها در سه سطح اتفاق میافتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.
وی افزود: سطح اول نشانههای دیداری و شنیداری بازی است، نمادهایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازیها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمیکند و چون برخی از بازیها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازیهای رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریالها اقتباس میکنند و از آنها استفاده می کنند.
طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود: داستان، محور و اصل رویه بازیهاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمیشود.
وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده میشود که در بازیهای ایرانی و در بازیهای جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازیهای برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.
طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که ما در بازی سازی از لحاظ کیفی رشد داشتهایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.
وی در ادامه افزود: با آمدن بازیهای موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات میشود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.
طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازیها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار میکنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.
انتهای پیام/